Filmový festival Finále Plzeň letos představuje nové logo, vizuální koncept i podobu trofeje

Nový organizační tým Finále Plzeň se rozhodl zcela proměnit grafický a vizuální styl festivalu. Novou korporátní identitu festivalu připravilo pražské studio Carton Clan, její součástí je také logo vyjadřující moderní pojetí ledňáčka, typického festivalového symbolu. Vizuální koncepci a znělku pro 29. ročník festivalu s motivem „Domácí práce“ navrhla kreativní skupina Družina v čele s režisérem Janem Látalem. Nové grafické pojetí festivalu od Carton Clan i Družiny mají oslovit nové, mladé diváky a udržet zájem těch stávajících. Moderní grafické zpracování festivalu se má rovněž doplňovat se svěžím pojetím filmové dramaturgie i doprovodného programu a dostát letošnímu heslu „festival Finále Plzeň startuje novou éru“. Další novinkou je skleněná trofej Zlatého ledňáčka, která je dílem Adély Přibáňové a Víta Zavadila.

 Chtěli jsme pro Finále Plzeň připravit nadčasové logo a zároveň zachovat motiv ledňáčka. Symbol jsme proto posunuli do stylizované, abstraktnější roviny,“ vysvětluje grafický designér Martin Hůla. Carton Clan chtěl, aby logo evokovalo nejen pestrost programu festivalu, ale také jeho celistvost, která se skládá z různých sekcí. „To, že logo při otočení evokuje plzeňskou katedrálu, je už jen takový vtipný bonus. A doufáme, že až se budou některé šikovné ruce v Plzni nudit mezi projekcemi, poskládají festivalové noviny jako origami do tvaru našeho ledňáčka,“ doplnil Hůla.

 

Vizuální koncept od Družiny na téma „Domácí práce“

Organizátoři Finále Plzeň letos již podruhé spolupracují s kreativním studiem Družina. V jejich režii pro tentokrát vznikla nejen znělka, ale také vizuální styl festivalu s heslem „Domácí práce“, který pracuje s trendem oplétání neboli guerilla knittingu. „Téma ‚Domácí práce‘ primárně odkazuje na specifické podmínky vzniku českého filmu, kdy omezené finanční prostředky na výrobu jsou často kompenzovány osobním nasazením a řemeslnou zručností tvůrců,“ prozradil režisér Jan Látal ze studia Družina. „Opletené objekty v sobě spojují útulnou atmosféru domova s technicistní povahou typické filmové výbavy jako je klapka, kamera a režisérská židle,“ doplňuje Látal.

 

 

Vizuál trofeje Zlatý ledňáček od Adély Přibáňové a Víta Zavadila

Již od začátku jsme chtěli zvolit jednoduché a čisté podání celé ceny filmového festivalu. Proto jsme se při výběru materiálu rozhodli pro sklo. Samotný festival poukazuje na symboliku ledňáčka, jako na létající drahokam, který poukazuje na tu skutečnou kvalitu českého filmu. Tento pomyslný drahokam jsme ve svém návrhu znázornili i my,“ popisuje sošku Adéla Přibáňová. Umělecká cena stojí na lichoběžníkové podstavě a její tvar se směrem vzhůru rozšiřuje. Ve spodní části je její povrch barevně upraven s odkazem na barevnost korporátní identity Finále Plzeň. Na horní ploše je pak v obrysech naznačeno logo samotného festivalu. “Geometrické tvarosloví ceny poeticky odkazuje na cestu úspěchu. Její samotná stavba se od základny rozšiřuje, stejně tak jako úspěch a sláva,“ vysvětluje Adéla Přibáňová. Trofeje vyrobila umělecká sklárna Kolektiv Ateliers v Novém Boru.

Nový organizační tým Finále Plzeň se rozhodl zcela proměnit grafický a vizuální styl festivalu. Novou korporátní identitu festivalu připravilo pražské studio Carton Clan, její součástí je také logo vyjadřující moderní pojetí ledňáčka, typického festivalového symbolu. Vizuální koncepci a znělku pro 29. ročník festivalu s motivem „Domácí práce“ navrhla kreativní skupina Družina v čele s režisérem Janem Látalem. Nové grafické pojetí festivalu od Carton Clan i Družiny mají oslovit nové, mladé diváky a udržet zájem těch stávajících. Moderní grafické zpracování festivalu se má rovněž doplňovat se svěžím pojetím filmové dramaturgie i doprovodného programu a dostát letošnímu heslu „festival Finále Plzeň startuje novou éru“. Další novinkou je skleněná trofej Zlatého ledňáčka, která je dílem Adély Přibáňové a Víta Zavadila.

 Chtěli jsme pro Finále Plzeň připravit nadčasové logo a zároveň zachovat motiv ledňáčka. Symbol jsme proto posunuli do stylizované, abstraktnější roviny,“ vysvětluje grafický designér Martin Hůla. Carton Clan chtěl, aby logo evokovalo nejen pestrost programu festivalu, ale také jeho celistvost, která se skládá z různých sekcí. „To, že logo při otočení evokuje plzeňskou katedrálu, je už jen takový vtipný bonus. A doufáme, že až se budou některé šikovné ruce v Plzni nudit mezi projekcemi, poskládají festivalové noviny jako origami do tvaru našeho ledňáčka,“ doplnil Hůla.

 

Vizuální koncept od Družiny na téma „Domácí práce“

Organizátoři Finále Plzeň letos již podruhé spolupracují s kreativním studiem Družina. V jejich režii pro tentokrát vznikla nejen znělka, ale také vizuální styl festivalu s heslem „Domácí práce“, který pracuje s trendem oplétání neboli guerilla knittingu. „Téma ‚Domácí práce‘ primárně odkazuje na specifické podmínky vzniku českého filmu, kdy omezené finanční prostředky na výrobu jsou často kompenzovány osobním nasazením a řemeslnou zručností tvůrců,“ prozradil režisér Jan Látal ze studia Družina. „Opletené objekty v sobě spojují útulnou atmosféru domova s technicistní povahou typické filmové výbavy jako je klapka, kamera a režisérská židle,“ doplňuje Látal.

 

 

Vizuál trofeje Zlatý ledňáček od Adély Přibáňové a Víta Zavadila

Již od začátku jsme chtěli zvolit jednoduché a čisté podání celé ceny filmového festivalu. Proto jsme se při výběru materiálu rozhodli pro sklo. Samotný festival poukazuje na symboliku ledňáčka, jako na létající drahokam, který poukazuje na tu skutečnou kvalitu českého filmu. Tento pomyslný drahokam jsme ve svém návrhu znázornili i my,“ popisuje sošku Adéla Přibáňová. Umělecká cena stojí na lichoběžníkové podstavě a její tvar se směrem vzhůru rozšiřuje. Ve spodní části je její povrch barevně upraven s odkazem na barevnost korporátní identity Finále Plzeň. Na horní ploše je pak v obrysech naznačeno logo samotného festivalu. “Geometrické tvarosloví ceny poeticky odkazuje na cestu úspěchu. Její samotná stavba se od základny rozšiřuje, stejně tak jako úspěch a sláva,“ vysvětluje Adéla Přibáňová. Trofeje vyrobila umělecká sklárna Kolektiv Ateliers v Novém Boru.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *