Dětský horor na prknech Divadla Alfa. Koralína vybírá ze dvou světů…

Koralína žije ve velkém, tajemném starém domě. Je v něm bezpočet dveří, ale jenom jedny jsou pořád zamčené. A jak už to se zamčenými dveřmi chodí, i za těmihle se skrývá něco, co by tam mělo raději zůstat. Žije za nimi rodina, která se dokonale podobá rodině Koralíny, dokonce je ve všem tak nějak lepší. Ale něco je na ní přece jenom zvláštní…

Do Divadla Alfa se po čase vrací dětský horor. Hostující režisérka Linda Dušková, která pracuje v Česku a ve Francii, adaptovala společně s dramaturgyní Natálií Preslovou pro Divadlo Alfa román Koralína populárního britského autora Neila Gaimana. Hororová pohádka je plná napětí a překvapení.

 

Autor předlohy Neil Gaiman se proslavil v žánru sci-fi a fantasy a jeho příběhy si získávají dětské i dospělé fanoušky po celém světě. Řada jeho knih se dočkala filmového zpracování: Hvězdný prach, Nikdynikde nebo právě Koralína, jejíž filmová animovaná verze Henryho Selicka byla nominována na Oscara.

„Dramatizace Gaimanova románu Koralína byla poměrně složitá. Největší úsilí jsme s režisérkou Lindou Duškovou musely vynaložit na dostatečné vykreslení obou světů, které se v příběhu vyskytují – jednoho běžného a všedního a jednoho na první pohled ideálního, který se ale brzy stane pastí. V našem podání by kontrast obou těchto světů měl divákům připomenout, že je občas dobré být vděčný za svoji ‚obyčejnou‘ každodennost a své blízké, kteří podle nás mají spoustu chyb, protože za dokonalostí a splněním všech našich přání, se většinou skrývá něco skutečně děsivého,“ řekla hostující dramaturgyně a spoluautorka scénáře Natálie Preslová.

Režisérka Linda Dušková absolvovala v roce 2013 režii na katedře alternativního divadla na DAMU a v roce 2016 obhájila umělecký doktorát v oboru režie v Paříži

na Conservatoire Nationale Supérieur d’Art Dramatique. V posledních letech pracovala především v divadlech ve Francii. V Čechách uvedla inscenaci Sandman (2017). Kromě divadla ji zajímá performance a výtvarné instalace a režijně se podílí na hudebních koncertech skladatelky Lary Morciano. Třetím rokem také spolupracuje s muzeem Louvre, pro které tvoří zvukové imerzní instalace. V Paříži je členkou kolektivu režisérů Open Source. Jako dramaturg pracuje pro festival francouzského divadla v Praze Sněz tu žábu.

„Snažili jsme se přenést na jeviště žánr dětského hororu, do kterého Koralína bezpochyby patří, stejně jako například román Čarodějnice autora Roalda Dahla. Hororovou atmosféru inscenace výrazně utváří její výtvarná stránka, jejímž autorem je scénograf Karel Czech, ale i hudba a zvukový design Jana Vondráčka. Podle klasických hororů je ale vlastně postaven i celý příběh, který začíná jako skvělé, nevšední dobrodružství, které se ale pro hlavní hrdinku brzy změní v noční můru,“ dodala Natálie Preslová. Natálie Preslová je dramaturgyní, překladatelkou a ředitelkou festivalu francouzského divadla Sněz tu žábu. Spolu s režisérem Jankem Lesákem tvoří umělecké vedení pražského Divadla NoD. Jako dramaturgyně spolupracuje s Malým divadlem v Českých Budějovicích. Je rovněž překladatelka a scénáristka. (tz)

Foto Divadlo Alfa Plzeň

 

  •  

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *